Miljøteamet – ta kontakt ved behov!

Illustrasjon.

Dette er miljøteamet ved Furuset skole:

• Anja: 91246495/anja0809@osloskolen.no
  • Guro: 46956649/ugdaa003@osloskolen.no
  • Grete: 90115 354/greten2306@osloskolen.no
  • Kine: 95733 913/kine.lise.marie.valbekk@osloskolen.no

Anja, Guro, Grete og Kine er å få tak i fra kl 08.30-15.00 mandag til fredag. Har du behov for å snakke med dem utover disse tidspunktene, kan du prøve å ringe eller sende mail uansett.

Vi bryr oss om dere og vil gjerne høre fra dere!

Barn og ungdom kan også ringe følgende telefonnumre:

• Mental Helse Ungdom: 116 123
  • Alarmtelefon for barn og unge: 116 111
  • Kirkens SOS: 22400040
  • Kors på halsen (Røde Kors): 80033321
  • Barnevernvakten i Oslo: 22705580

På Instagram
I tillegg har Anja og Guro laget en instagramkonto dere kan følge hvor vi skal legge ut noe gøy, noen utfordringer og noe informasjon om koronasituasjonen vi er i. Denne heter foreløpig «GuroAnja».

Det er viktig at elevene har godkjennelse fra foreldrene om bruk av Instagram, da aldersgrensen i utgangspunktet er 13 år. Aldersgrensen er satt fordi nettjenester ikke har lov til å innhente informasjon om barn uten foreldrenes samtykke og at det kan dukke opp innhold over barnas modenhet. Vi oppfordrer foreldrene til å følge med på hva barna gjør på sosiale medier. Vi har valgt dette mediet basert på at vi vet at flere barn allerede har Instagram, at vi kan ha en privat konto som ingen utenforstående har tilgang til og at vi oppfatter dette som det beste alternativet for å kunne nå ut og kommunisere med barna i denne vanskelige tiden. Vi godtar kun barn vi kjenner.

Støtte til foresatte
Dersom dere foresatte har noen skolerelaterte spørsmål ønsker vi at dere tar kontakt med elevenes kontaktlærere. Blant annet på TV2-nyhetene ble det tatt opp at det kan være utfordrende å være forelder i disse tidene. Det kan være helt normalt at man kan føle både stress og frustrasjon. Det oppfordres til å spørre venner og familie om hjelp, og å stille opp for andre. Samtidig har foreldresupport utvidet åpningstiden og tilbudet sitt til å også gjelde for foreldre med eldre barn. De har i tillegg en chat. Vi har samlet noen telefonnumre man kan ringe for hjelp nedenfor:

• Foreldresupport: 116 123 (tast 2)
  • Kirkens SOS: 22400040
  • Barnevernvakten i Oslo: 22705580

Hilsen Kine, Grete, Anja og Guro (miljøteamet på Furuset skole)