Vi sørger for at alle har det bra i friminuttene, også selv om det har kommet snø :-)

Målet vårt er å sørge for gode friminutt og fys.ak.-økter som er trygge og gode for alle. Da gjør vi voksne vårt beste for å sikre god lek og benytte oss av snøen på gode måter. Derfor minner vi om følgende friminuttrutiner og -regler:

-          Snøballkasting er KUN tillatt på blinken på den ene veggen i skolegården

-          Forhold dere til gjeldende regler for hvor dere kan oppholde dere (det endres innimellom om man kan/må være på sletta/i skolegården)

-          Det er ikke lov å oppholde seg inne på doene (utenom når man faktisk er på do) eller i gangene i friminuttene

Vi oppfordrer alle elever til å ta godt vare på friminuttene, bruk dem godt, til glede for deg selv og medelever. Ta hensyn til andre, inkluder hverandre i lek. Oppsøk aktivitetslederne dersom det er vanskelig å komme i gang med lek. Bruk lærere med gule vester, dersom det oppstår konflikter eller dere trenger hjelp.

Viktig: Elever må følge beskjeder fra voksne! Dersom en voksen skal snakke med en elev, skal man stoppe og høre. Så får eleven også anledning til å si sine ting, og voksne skal høre på.

Vi oppfordrer alle foreldre til å støtte opp om denne praksisen. Snakk om friminuttene hjemme, og oppmuntre ditt barn til gode holdninger og handlinger.

Dersom elever ikke tar hensyn til medelever i tilstrekkelig grad, eller følger beskjeder fra voksne, vil følgene kunne bli at eleven må følges av voksen i friminuttet, kontaktlærer ringer hjem, eller at man må bort fra friminuttene (ha eget friminutt på et annet sted eller tidspunkt).

Takk for samarbeidet!

Hilsen lærerne på Furuset skole