Til skolestartere

Jente på data

1. trinnselever og foresatte er velkommen i skolegården mandag 21. august kl. 10.00. Her får dere hilse på lærerne og skolens ledelse. Rektor roper opp elevenes navn og lærerne hjelper elevene med å finne oppstillingsplassen sin. Etter fotografering vinker elevene til foresatte og "marsjerer" med lærerne og klassen sin til klasserommet. I klasserommet får elevene være med på sangleker, morsomme og lærerike aktiviteter.

Husk!

• Ta med matpakke og drikke
  • Klær etter vær! Vi kal ha friminutt og leke i skolegården.

Foresatte blir med ledelsen på "Foreldreskole" i skolens aula. Foreldreskole skal gi foresatte kunnskap om skolen, slik at det blir enklere og involvere seg i barnas skolegang. Denne dagen vil foresatte få informasjon hvilken klasse barnet skal gå i og hvordan skoledagen blir organisert. Eleven får også informasjon med hjem i skolesekken.

Dagen avsluttes kl. 13.30. Da kan elevene gå på AKS eller foresatte henter ute på avtalt sted.

Se start- og sluttider her.

Du kan lese mer om å starte på skolen på Oslo kommunes nettsider