Regler og rutiner

Aktivitetsskolen grønn logo (stor)

Furuset AKS og Furuset skole har samme ordensregler.

Elevene skal vise alminnelig god oppførsel, herunder:

• Behandle medelever, ansatte og andre som elevene møter i skolehverdagen/ AKS med respekt uansett kjønn, nasjonalitet, religion, livssyn, seksuell orientering m.m.
  • Rette seg etter beskjeder fra skolens ansatte
  • Bidra til et godt læringsmiljø
  • Ta godt vare på skolens/AKS eiendeler
  • Vise nettvett og følge skolens regler for bruk av mobiltelefoner, datautstyr og digitalutstyr:
  • Det skal ikke skrives negativt om, eller legges ut bilder av medelever, på sosiale medier
  • Du skal ikke ta noe som ikke er ditt
  • Mobbing skal ikke forekomme
  • Vi bruker ikke stygge ord
  • Vi rydder alltid opp etter oss etter en lek
  • Vi løser konflikter gjennom dialog, ikke med vold og stygg språkbruk
  • Vi går inne

Henting på AKS/Inn- og utkrysning:

• Vi har morgenåpent på AKS bare for barn med heldagsplass/ 100% plass.
  • Dørene åpnes klokken 07:30. Foreldre har ansvaret om at barnet er krysset inn ved ledevering.
    De barna som går alene må få beskjed av foresatte om at de skal krysses inn av de ansatte som er på morgenåpningen.
  • Det er kun barna som er krysset inn hos oss på morgenåpent vi har ansvar for.
    OBS: Barn som oppholder seg i skolegården på morgenen er der på eget ansvar.
  • Ved overgang skole/AKS, vil en AKS ansatt komme for å hente barna i klasserommet.
  • Den AKS ansatt tar et opprop og krysser inn alle barn som går på AKS.
  • Vi svarer på AKS telefon mellom kl. 7.30-8.15 og fra 15.30-16.30
  • Send sms med beskjed når elevene skal hjem, dette gjelder for dere som har fylt ut skjema om å gå hjem alene på forhånd.

Når barna går hjem eller hentes skal det gis beskjed til en ansatt på AKS, som krysser ut barnet. Hvis barnet går hjem alene skal beskjed sendes i skriftilg form (sms) til basen. Alle avtaler inngås direkte med AKS ansatte.

regler

Mobilbruk i AKS tiden

Dette må du vite:

Barna har ikke lov til å bruke egen mobil eller mobilklokke for å ringe hjem og gjøre egne avtaler.
Mobilen skal være skrudd av og ligge i sekken frem til barnet slutter på AKS.
Ved brudd på regler, vil mobiltelefonen eller mobilklokke tas inn av en AKS ansatt. Mobilen/ mobilklokke gis tilbake når barnet skal hjem. Ved brudd på dette gjentatte ganger, må foresatte komme for å hente mobilen/ mobilklokke.

NB:AKS har ikke ansvaret for barna før innkryssing eller etter utkryssing!