Støtte fra KIWANIS

Kiwanis

KIWANIS jobber for at barn og ungdom ikke blir ekskludert fra gode, sosiale oppvekstmiljøer grunnet familienes levevilkår.

Dette gjør de gjennom å sette i gang, organisere og drive egne prosjekter lokalt, mens organisasjonen sentralt kan bistå med råd, informasjon, kommunikasjon og PR, samt økonomisk bistand der det oppstår behov.

Kiwanis bekjemper barnefattigdom
KIWANIS gjennomfører lokale prosjekter som har som hovedmål å bekjempe barnefattigdom, og å utviske forskjellene som gjelder barns, og unges, mulighet for sosial aktivitet, der familien av ulike årsaker ikke har mulighet til å gi barna et tilbud som andre barn og familier tar som en selvfølge.

Trenger du støtte?
For hjelp og støtte, ta kontakt med Kine Vålbekk (avdelingsleder ved Furuset skole).

Hederspris - "årets elev"
Hvert år får en elev på 7. trinn en hederspris fra KIWANIS. Denne tildeles en elev som har utmerket seg spesielt både faglig og sosialt. Prisen deles ut for å hedre tidligere rektor Einar Ulltang, som var rektor ved Furuset skole og grunnla Kiwanis Club Oslo St Hallvard.

Tidligere har hedersprisen vært en klokke. Nå er prisen et gavekort på kr 2.000,-.

Les mer om KIWANIS her.