Bravissimo!

Med opera på timeplanen.

Hvert år velger Den norske opera ut én skole de ønsker å samarbeide med om dette prosjektet. I år falt valget på Furuset skole, og du verden så heldige vi har vært!

Elevene har hatt en økt i uken med sang og drama, for å utforske sanger og følelser fra operaens verden sammen med profesjonelle skuespillere, sangere og musikere.

Resultatet, operafabelen Funiculì og Funiculà, ble vist for medelever og familie i forrige uke.

Det har til tider vært hard jobbing og ikke alltid like lett. Men alle har holdt ut, og resultatet ble 4 solide forestillinger der alle elevene skinte med innlevelse, klare og tydelige replikker, engasjert sang, stolthet og glede!

Vi på Furuset skole retter en stor takk til Den norske opera for at vi ble valgt ut til å være med på dette. En spesiell takk går til prosjektleder Ragnhild K. Motzfeldt.

Takk for tålmodighet, smil, latter og glede!

Til alle på operaprosjektet fra oss på Furuset skole - slik dere har lært oss:
"Vår hjerte
Vår smerte