Hva er Hjertesone?

Hjerte

I forbindelse med hjertesoneprosjektet som skal igangsettes på  Furuset skole er det lurt om alle foresatte svarer på undersøkelsen vihar sendt ut på skolemelding. Slik får Hjertesoneprosjektet innspill om barnas skolevei.

Litt senere i prosessen vil Hjertesoneprosjektet også involvere elever ved skolen for å få deres innspill.

Hensikten er å få et godt overblikk over nåsituasjonen på skolen og bruke dette i arbeidet videre med hjertesone og å finne tiltak.

Målet med hjertesonen er å gjøre skoleveien tryggere for elevene ved å redusere trafikkpågangen rundt skolen ved skolestart og skoleslutt. I hjertesonen skal barna oppleve at det er trygt å gå eller sykle til og fra skolen og fritidsaktiviteter i skolens nærområde.