Språkpraksis på Furuset skole.

Elever i skolegården

De er begge flyktninger fra Ukraina og  skal ha praksis for å lære om og forberede seg til det norske arbeidslivet og for å få nødvendig språktrening.

Andrii.jpg

Andrii er 44 år og har bakgrunn som instruktør innenfor idrettsfag og som guide for turister. De siste årene har han arbeidet i Midtøsten, blant annet i Tyrkia, Egypt og Dubai. Han er far til to tvillinger på 8 år. Han skal være på Furuset skole onsdager og torsdager og begynner sin praksis på 3. trinn.

Mariia.jpg

Mariia er 53 år og har bakgrunn fra idrettsfag der hun har arbeidet som instruktør og fysioterapeut. Hun er utdannet innen pedagogikk, psykologi og idrettsfag. Mariia har en gutt på 18 år og ei jente på 24 år. Hun skal være på Furuset skole torsdager og fredager sammen med elevene våre på 2. trinn

Vi her på Furuset skole gleder oss veldig til å bli bedre kjent med Andrii og Mariia