Takk for meg

En person som smiler til kameraet

Kjære alle sammen,

Det er med både glede og et visst vemod jeg deler nyheten om at jeg har tatt den beslutningen om å forlate rollen som rektor ved Furuset skole. Arbeidet som rektor på Furuset har vært utrolig berikende, og jeg har fått gleden av å være en del av et fellesskap med både elever, foresatte og ansatte siden jeg startet her i mars 2017. Min siste arbeidsdag vil være 31. januar 2024. Etter det er jeg å finne som skolesjef for skolene i Rælingen kommune.

Det er assisterende rektor Nils Otto Steen-Utheim som blir konstituert inn som rektor fra 1.2.24, og avdelingsleder Rut Eli Gabrielsen som blir konstituert inn som assisterende rektor. Skolen kommer til å fortsette med det utviklingsarbeidet som er igangsatt, og jeg er svært glad for at jeg har disse to til å ta over etter meg.

Å være rektor på Furuset skole har vært mer enn bare en jobb for meg; det har vært en lidenskapelig reise fylt med utfordringer, læring og mest av alt, en dyp hengivenhet for arbeidet mitt. Fra den første dagen har jeg vært engasjert i å skape en skole som ikke bare er et sted for å lære noe, men en skole som inkluderer alle, ser den enkelte og som bidrar til at alle de små menneskene som kommer hit utvikler læringsglede og opplever mestring.

Skolens visjon "Glede og mestring i et lærende fellesskap. På Furuset utvikler vi samarbeidende, utforskende og robuste barn og voksne," har vært vårt kompass i utviklingen av skolen. Jeg har hatt gleden av å samarbeide med utrolig dedikerte ansatte, og sammen har vi formet og utviklet systemer, undervisning, verdier og felles praksis til det beste for elevene våre.

Vår reise har ikke vært uten utfordringer, men det er nettopp gjennom disse «bratte bakkene» at vi har vokst som et profesjonsfellesskap og som et team. Å se barn og voksne blomstre og utvikle seg hver dag har vært en utrolig belønning. Jeg forlater Furuset skole med stolthet over det vi har oppnådd sammen.

Takk til alle elever, foreldre og kollegaer for den uvurderlige støtten og samarbeidet gjennom årene. Takk også til Utdanningsadministrasjonen for alt de har bidratt med.  Jeg stolt over å ha vært en del av Osloskolen. Alt jeg har lært og alle gode minner tar jeg med meg videre.

Takker så mye for meg med en liten video som handler om mot til å prøve nye ting https://www.instagram.com/p/CyNkXuxqLQT/

Asgjerd Halseth